English news >
필자의 다른기사 보기 인쇄하기 메일로 보내기 글자 크게 글자 작게
How Stress Affects Your Skin (스트레스가 피부에 미치는 영향)
 
서울의소리   기사입력  2016/08/25 [17:02]

How Stress Affects Your Skin

스트레스가 피부에 미치는 영향

June 29, 2016 by glo Editorial Team

2016년 6월 29일 glo 편집팀

 

 

We all know stress is bad. It can lead to troubles sleeping, depression, digestive problems and more. One thing you may not know is that it can also affect your skin. Skin health can be determined by external factors like sun exposure and pollutants and internal factors like food, genetics and stress.

 

스트레스가 수면 장애, 우울증, 소화 장애를 일으키는 등 나쁘다는 것을 모르는 사람은 없다. 그러나 스트레스가 피부에도 영향을 준다는 것은 모를 수도 있다. 피부 건강은 햇빛 노출이나 오염물질 같은 외부 요인과 음식, 유전적 특징, 그리고 스트레스와 같은 내부 요인에 의해 결정된다.

 

Acne

여드름

 

Acne may not be an explicit cause of breakouts, but many experts believe it is a contributor and can make symptoms worse.

여드름이 피부발진의 명확한 원인이 아닐 수 있지만, 대다수의 전문가들은 그것이 하나의 원인이며 따라서 증상을 더 악화시킬 수 있다고 본다.

 

"Under stress, our body releases cortisol, often referred to as a stress hormone, which can create inflammation, affect oil production levels and lead to breakouts," says Anna de la Cruz, glo’s Senior Product Brand Manager.

Glo의 선임 상품 브랜드 매니저 안나 드 라 크루즈는 “스트레스를 받으면, 우리 몸은 보통 스트레스 호르몬이라고 불리는 코티졸을 분비하는데, 그것이 염증을 일으키고, 유분 분비 수준에 영향을 주어 피부발진을 일으킨다.”고 말한다.

 

According to Dr. Anita Gill of Gill Dermatology, increased oil production can lead to pimples or cystic acne.

Gill 피부과병원의 아니타 박사에 따르면, 유분 분비가 증가하면 뾰루지나 낭포성여드름이 생긴다고 한다.

 

"With acne production and more stress, one often will start ‘picking’ at the skin leading to scar formation and areas that do not heal well," says Dr. Gill.

그리고 그는 “여드름이 생겼는데 스트레스를 더 많이 받으면, 쉽게 치료할 수 없는 부분에 자리를 잡고 흉터를 만든다.”고 말한다.

 

"Stress-induced acne can be controlled by using a personalized skincare regimen, and by reducing stress on a daily basis," she adds. She recommends consulting a board certified dermatologist to create a skincare regimen for your skin type.

그는 “스트레스로 인한 여드름은 맞춤화된 피부관리법을 이용하고, 평소에 스트레스를 줄임으로써 관리할 수 있다.”고 말한다. 그는 피부 유형에 맞는 피부관리법을 알기 위해서는 면허를 소지한 피부과전문의와 상담할 것을 권한다.

 

Skin Reactivity

피부 반응

 

Studies have shown that stress may affect skin’s reactivity. In fact, 50% of beauty buyers identify their skin as sensitive according to the American Academy of Dermatology. For some, sensitivity is only temporary. When your skin flares up, stick to gentle, soothing ingredients, like Aloe Vera and Cucumber.

스트레스가 피부의 반응성에 영향을 준다는 연구결과가 있다. 실제로 미국 피부과 학회에 따르면 화장품 구매자의 50%는 자신들의 피부를 민감하다고 여긴다. 피부에 열이 난다면, 알로에 베라나 오이와 같이 부드럽고 피부를 진정시킬 수 있는 재료들에 충실하는 것이 좋다.

 

Redness & Rosacea

붉은 기와 만성 피지선 염증

 

According to the National Rosacea Society, stress can trigger rosacea symptoms. Rosacea, a chronic skin condition that leads to red, inflamed skin, affects more than 16 million Americans.

국제 만성 피지선 염증 학회에 따르면, 스트레스는 만성 피지선 염증을 일으킨다고 한다. 만성 피지선 염증은 피부를 붉고 화끈거리게 만드는데, 1600만 명 이상의 미국인들이 이 질환을 갖고 있다.

 

While Rosacea can be concealed with makeup, like Redness Relief Powder, it’s ideal to target the cause of your skin conditions instead of the symptoms. While the cause of Rosacea is unknown, it can be exacerbated by sun exposure, stress and heavy exercise among other factors.

만성 피지선 염증이 붉은 기를 잡아주는 파우더와 같은 화장품에 가려져 있을 때 그것은 증상 대신에 피부 상태의 근원을 표적으로 하는 데 이상적인 상태가 된다. 만성 피지선 염증의 원인은 알려지지 않았으나, 그것은 다양한 요인들 가운데 햇빛 노출, 스트레스, 그리고 심한 운동에 의해 악화된다.

 

How to Reduce Stress

스트레스를 줄이는 법

 

Stress can be hard to escape, but it’s important to manage it where you can.

스트레스는 피하기 어렵지만, 할 수 있는 곳에서 관리하는 것이 중요하다.

 

 

1. Exercise regularly. Walk your dog, take the stairs or dance like nobody’s watching.

규칙적으로 운동하라. 강아지와 산책을 하고, 계단을 오르내리고, 아무도 추고 싶은 대로 춤을 춘다.

 

2. Set aside "me time."Paint your nails, treat yourself to a massage or simply shut the door and read a good book.

“휴식”을 취하라. 손톱을 손질하고, 자신과 대화를 하거나, 집에서 혼자 책을 읽어라.

 

3. Meditate and practice deep breathing.Meditating will lower your heart rate and blood pressure, a true sign of relaxation.

명상을 하고 깊게 심호흡을 하라. 명상은 심박수와 혈압을 낮추고, 당신에게 진정한 휴식의 신호를 보낸다.

 

4. Get your beauty rest. Allow yourself to sleep for 7-9 hours every night so you’ll be fully rested and ready to take on the day.

피부를 쉬게 하라. 매일 밤 7~9시간 수면을 청해서 완전히 휴식을 취하고 그 날 하루를 잘 준비하라.

 

Dr. Gill says, "Exercise, a healthy diet and sleep, in addition to a skincare regimen, will leave your skin pristine long term!"

길 박사는, "피부 유형에 따른 처방뿐만 아니라 운동, 건강한 식단과 수면은 피부를 본연의 상태로 오래 유지할 수 있도록 한다."고 말한다.

트위터 트위터 페이스북 페이스북 Share on Google+ 구글+ 카카오톡 카카오톡 카카오스토리 스토리 밴드 밴드 네이버블로그 블로그
기사입력: 2016/08/25 [17:02]  최종편집: ⓒ 서울의소리
 

선거 동안 정당후보자에 대한 지지 또는 반대의 글을 게시하고자 할 경우에는 '실명인증' 후 게시물을 등록하셔야 합니다. 실명확인이 되지 않은 선거관련 지지 혹은 반대 게시물은 선관위의 요청 또는 관리자의 판단에 의해 임의로 삭제될 수 있습니다.
※ 본 실명확인 서비스는 선거운동기간(2017.04.17~2017-05.08)에만 제공됩니다.
일반 의견은 실명 인증을 하지 않아도 됩니다.

닉네임 패스워드 도배방지
제목  
내용
기사 내용과 관련이 없는 글, 욕설을 사용하는 등 타인의 명예를 훼손하는 글은 관리자에 의해 예고 없이 임의 삭제될 수 있으므로 주의하시기 바랍니다.
 

  마로니에방송 첫 페이지

주간 베스트